Deze info is bedoeld voor iedereen die de hockey App wil gebruiken.  De tekst beschrijft wat de bezoeker, de manager, de scheidsrechters, de officials en de wedstrijd secretarissen (CV's) moeten doen.  Voor hoe je dat doet kan je terecht op de website van de KBHB/VHL.  Daar vind je 2 video's en een stel  handleidingen die daar uitgebreid op ingaan. 

Wat je moet weten over de hockey APP


Als je registreert in de App mag je niet vergeten om meteen je privacy profiel aan te passen.  Dat staat by default op “afgeschermd”.  Dan kan niemand je info zien maar het is vrij onhandig als je dan als actief hockey lid onder officials verschijnt als “afgeschermd”.  Voor kinderen onder de 16 is er dan meteen een groot probleem want die kunnen hun profiel (en niet alleen hun profiel) niet aanpassen en de ouders kunnen dat voorlopig ook nog niet voor hun kinderen.

Algemeen

Als je favorieten hebt gekozen, moet je bij het gebruik van de App goed weten dat je enkel met de ingang “Persoonlijk” dingen kan aanpassen als manager of als official.  Start je op met een favoriete ploeg bijvoorbeeld, dan kan je veel zien in verband met die ploeg, maar je kan niks aanpassen.

Bezoeker

Als je niet gekend bent als een actief lid van de hockeybond (speler, manager, coach, scheidsrechter, official enz.) dan zal het emailadres dat je bij het registreren opgeeft niet in het ledenbestand van de bond voorkomen, en dan wordt je als bezoeker toegelaten.  Je kan dan alleen dingen zien.

Manager

Als manager kan je in de loop van de week vóór de wedstrijd de ploeg al voorbereiden op het wedstrijdblad.  Zodra je echter op “Spelersopgaaf akkoord” drukt kan je niets meer wijzigen (dat kan alleen nog een wedstrijd secretaris, dat zijn onze CV’s, of reeds vermelde scheidsrechters).  Je kan wijzigingen dus beter voorlopig gewoon opslaan zodat je vlak voor de wedstrijd je ploeg nog kan aanpassen, mocht dat nodig zijn. 

Vervolgens voer je één of twee scheidrechters in. Dit kan uitsluitend op de wedstrijddag.  Als er een scheidsrechter van de tegenpartij moet fluiten, kan je die sowieso pas vlak voor de wedstrijd invoeren, want hij moet aanwezig zijn om zich te identificeren.

 

Druk dan pas op “Spelersopgaaf akkoord”.   Daarmee stel je het team ter beschikking van de officials.  Vraag de manager van de tegenpartij om ook dat team ter beschikking van de officials te stellen.

Al het overige moet door de scheidsrechter(s) gebeuren (zie verder), ook invoering van de uitslag.  Het komt er dus voor de manager op aan om een scheidsrechter onmiddellijk na de wedstrijd zijn/haar taken te laten uitvoeren in de App.  Geef hem/haar geen kans om “weg te lopen”.   Indien je toch in zo een situatie terecht komt, weet dan dat je een CV kan inschakelen om de rol van scheidrechter over te nemen.

De rol van manager kan uitgevoerd worden door alle teamleden.

Het wedstrijdblad is de verantwoordelijkheid van de thuisploeg.  Bezoekende teams kunnen dus geen scheidsrechters invoeren.

Scheidsrechter

De scheidsrechter moet de spelers van elk team “controleren” en dan de teams goedkeuren.  Na de wedstrijd moet hij/zij de uitslag en de kaarten invoeren.  Daarna gaat hij/zij het wedstrijdformulier “vastleggen”.  Dan is het wedstrijdblad afgesloten en verschijnt de wedstrijd onder de resultaten.

Wedstrijd secretaris

Al onze CV’s zijn in SL gekend als wedstrijd secretaris.  Zij kunnen alle functies overnemen, maar pas vanaf de dag van de wedstrijd, en enkel voor thuiswedstrijden.